Shrnutí prvního semestru

17.12.2020

Nebýt mé amigy Máji Soukupové, tak bych vůbec studovat nezačala. Bylo to v době, kdy jsem byla nezaměstnaná a na studium jsem neměla vůbec nic našetřeno. Taky jsem byla ke studiu hodně skeptická, protože po střední škole jsem zanevřela na české školství. Přihláška se měla poslat do 15. března a v tom 19. února napsala Mája, jak to vidím s tou vysokou. Pochopila jsem, že je na čase přemýšlet hoodně rychle.


Přihláška

Když jsem viděla na webových stránkách Filosofické fakulty, co se budeme učit, tak vysoká nakonec vyhrála a 23. února byla přihláška odeslána a zaplacena (stojí 560 Kč). Od té doby jsem čekala, čekala a čekala, a bylo to ještě umocněné covidem, takže jsem zase čekala a čekala. Byla jsem z toho už zmatená, protože od nikoho jsem neměla žádné zprávy a nemohla jsem se nikde dočíst, jestli se tedy přijímací zkouška koná nebo ne. Nemohla jsem se dohledat a na stránkách fakulty se píše, že v případě dotazů máme napsat email. Tak jsem jeden napsala a paní mi odpověděla, ať se podívám na webové stránky. Tak říkám "To je teda bezva, takže zase nic nevím." V tu dobu jsem samozřejmě sledovala i portál, do kterého přichází sdělení o probíhajícím přijímacím řízení. V tom mi přišel další email:


1. přijímací zkouška se KONÁ
Pozvánky k přijímací zkoušce s uvedením přesného času a místnosti přijímací zkoušky budou zaslány poštou v prvních dvou týdnech měsíce června.


2. přijímací zkouška se NEKONÁ

Pokud u Vámi zvolených studijních programů není předepsaná přijímací zkouška, budou informace zaslány také v prvních dvou týdnech měsíce června.

První slovo, které jsem v emailu zahlédla, bylo "KONÁ". Tak jsem si říkala "A je to v pytli. Budu dělat přijímačky.". Hned na to jsem ale uviděla "NEKONÁ". Takže jsem nanovo začala být zmatená. Dělám tedy zkoušky, nebo je nedělám? Začala jsem ještě intenzivněji hledat na webu a uffffff, konečně jsem našla. NEDĚLÁM! 😁

👇 Právě čtu, že tento rok se přijímací zkoušky dělají, a to ústní. Podívejte se na to sami. 👇 


Zápis do studia

Pátého června mi konečně přišlo poštou navržení na přijetí ke studiu, ve kterém stálo, že 21.7. 2020 se mám dostavit na druhou hodinu odpoledne k zápisu do studia do učebny E303 (vstup do budovy fakulty je z ulice Reální). Tak super, hned jsem si hledala cestu od vlaku, jak se do budovy dostanu, a naštěstí Mája byla tak hodná a všude mě doprovázela.

Takže jsem 21. července celá natěšená vyrazila do Ostravy. Po příchodu do učebny nám rozdali nějaké informační papíry, pozvali nás na týdenní kurz španělštiny a francouzštiny, a taky na informační schůzku, na které jsme se měli dozvědět vše potřebné o studiu. Já se nezúčastnila ani jednoho kvůli nedostatku dovolené v práci. Chtěla jsem si veškeré zbylé dny nechat na celý semestr.

Poté jsme si řekli pár slov k začátku studia a potom už se celou hodinu volali budoucí studenti k zápisu. Španělština šla až na konec. A večer jsem šťastná a spokojená jela domů. Den na to jsem se stala studentkou Ostravské univerzity. 😇


Zápis předmětů

V týdnu od 15. do 20.září jsme si zapisovali předměty na portálu OSU. Není to nic těžkého. Do portálu se přihlásíte pomocí svého osobního studijní čísla (dostanete ho den po zápisu do studia), které je např. F20123 a heslem - malým x a vašim rodným číslem bez lomítka. Takže např. x9746131368. Vpravo je sloupec, ve kterém si najdete "Předzápis". A vyberete si z předmětů. Já jsem si naklikala všechny, které šly a bylo to dobře. K dispozici také máte email, do kterého se dostanete opět vašim osobním studijním číslem a heslo opět zadáte stejné, jako na portálu.


Začátek a průběh semestru

Semestr jsme začali 24.9.2020 a pro mě byl ten den naprosto úžasný. Byla jsem jako ryba ve vodě. 😅 Říkala jsem si, že pokud to tak bude celý semestr, tak to bude naprosto perfektní. A taky, že bylo. Každý týden jsem vám popisovala všechny předměty, takže si můžete udělat obrázek sami. Musím říct, že Ostravská univerzita mi opět pomohla přehodnotit můj přístup k českému školství, protože po střední škole jsem si nedělala žádné naděje, že to ještě někdy a někde může být lepší. Tam jsme se s učiteli hádali (já nejvíc 😑😏) a nebylo to úplně ideální. Ale na vysoké je všechno fajn, když nechcete/nemůžete dělat úkoly, je to váš problém, můžete v klidu odejít uprostřed hodiny, nikdo vás nemučí, když náhodou přijdete pozdě a všechno se dá vykomunikovat, všechno probíhá v klidu a bez hádek. Hlavně, ale co bych ráda vyzdvihla, ještě jsem neviděla ze strany učitelů takovou ochotu a pomoc. Cokoli jsme v průběhu semestru potřebovali, tak nám bylo splněno, nebo, když jsme napsali učitelům o pomoc se španělštinou, vždycky nám patřičně dlouze odpověděli tak, že to musel pochopit každý, i kdyby nechtěl. Zkráceně řečeno, přístup všech učitelů byl na jedničku dvakrát podtrženou s hvězdičkou. Z tohoto semestru vycházím maximálně nadšená a natěšená na ten příští.

Tak doufám, že jsem vás namotivovala a utíkejte si poslat přihlášku! 🤩



Univerzitní okénko
Marie Horáková
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky